Masaj terapeutic: tehnici folosite și beneficiile acestora

tehnici de masaj

Terapia prin masaj încorporează diverse tehnici și abordări care o fac ca masajul să fie o disciplină versatilă și cuprinzătoare. Există multe tehnici de masaj terapeutic, care variază începând cu tehnici biomecanice de masaj și până la tehnici termice și energetice de masaj.

Terapia prin masaj oferă terapeuților posibilitatea de a-și stabili propriile cariere profesionale și de a-și alege specialitatea; de la relaxare la terapeutic.

Terapia prin masaj este o disciplină care vizează mușchii; prin urmare, are multe beneficii asupra organismului. De fapt, pe lângă ameliorarea tensiunii musculare, terapia prin masaj poate contribui și la reducerea efectelor stresului asupra corpului.

Terapeutul își va fundamenta tratamentul în relaxare sau terapie, pe baza nevoilor și așteptărilor specifice ale clientului. În ambele cazuri, se pot experimenta o multitudine de beneficii.

Am decis să prezentăm principalele tehnici folosite pentru terapia prin masaj, precum și câteva dintre beneficiile fiecărei tehnici de masaj

Iată o listă a tehnicilor de masaj recunoscute de specialiști și beneficiile acestora.

Tehnici de masaj recunoscute pe plan mondial

Vom povesti despre cele mai frecvent întâlnite tehnici de masaj terapeutic, despre cum funcționează acestea și ce beneficii pot avea asupra organismului tău.

1. Masajul suedez

tehnici de masaj - masaj suedez

Masajul suedez constă într-o serie de manevre efectuate în principal asupra mușchilor și articulațiilor. Este un sistem viguros de tratament conceput pentru a energiza corpul prin stimularea circulației.

Masajul suedez a fost dezvoltat de Pehr Heinrick Ling (1776-1839) pentru a spori performanțele sportivilor. Astăzi, tehnica suedeză de masaj este una dintre cele mai răspândite și practicate tipuri de masaj din Quebec și din Occident.

Beneficiile tehnicii suedeze de masaj

Masajul suedez este o tehnică versatilă care oferă multe beneficii. Atât tonifiantă, cât și relaxantă pentru mușchi, această tehnică crește, de asemenea, fluxul sanguin și limfatic, iar pe deasupra, ajută la eliminarea toxinelor.

Poate fi practicat atât în scop terapeutic, cât și de relaxare. Terapeutul de masaj va adapta ritmul și profunzimea procedurilor sale în funcție de nevoile tale.

Masajul suedez permite relaxarea, precum și odihna minții. Deosebit de liniștitor, este recunoscut pentru capacitatea sa de a diminua efectele stresului asupra corpului.

Un masaj riguros și mai ferm este ideal pentru a relaxa tensiunea musculară și durerea cauzată de o postură proastă, mișcări repetitive sau leziuni sportive. Prin urmare, oferă relaxare, suplețe și tonifiere corpului.

2. Tehnica de masaj terapeutic Shiatsu

tehnici de masaj - masaj shiatsu

Shiatsu este o tehnică de terapie prin masaj practicată cu presiuni moi și puternice asupra punctelor reflexe ale corpului.

Terapeutul exercită în principal presiune cu degetele mari și degetele arătătoare – de unde și numele său de shiatsu, care înseamnă „presiunea degetelor” în japoneză – dar și cu palmele, coatele și uneori picioarele.

Masajul shiatsu își găsește originea în medicina tradițională chineză. Apoi, a evoluat în Japonia, unde a fost recunoscut oficial ca medicament de către ministerul Sănătății în 1955.

Teoria conform căreia fluxurile de energie (meridianele) se împletesc în tot corpul provine din rădăcinile sale chinezești. Influența japoneză a integrat noțiuni fiziologice și anatomice mai accesibile viziunii occidentale.

Beneficiile tehnicii de masaj Shiatsu

Masajul Shiatsu este folosit ca o îngrijire terapeutică, preventivă sau relaxantă.

În mentalitatea estică asiatică, boala și afecțiunea sunt văzute ca rezultatul unui flux slab de energie prin meridiane și organele lor asociate.

Prin urmare, masajul Shiatsu ar acționa pentru a restabili sistemul natural de apărare al corpului, pentru a reechilibra corpul și a reda pacea interioară, deblocând fluxul de energie din meridiane.

Din punct de vedere fizic, această tehnică elimină tensiunile cauzate de stres. Totodată, ameliorează durerile musculare și articulare, îmbunătățește flexibilitatea musculară și stimulează fluxul sanguin și limfatic în tot corpul.

3. Tehnici de masaj terapeutic pe durata sarcinii

tehnici de masaj - masaj in timpul sarcinii

Sarcina este un moment din viață care aduce modificări ale corpului și uneori disconfort fizic. Pentru viitoarea mamă, această perioadă poate aduce o mulțime de întrebări și emoții.

Terapia prin masaj poate fi o modalitate de relaxare și ameliorare a acestor disconforturi pentru a favoriza o sarcină reușită.

Terapeutul se adaptează și personalizează îngrijirea în funcție de nevoile pacientei.

În funcție de trimestrul de sarcină, terapeutul poate sugera diferite poziții confortabile. Unii terapeuți vor lucra cu mese adaptate femeilor însărcinate, în timp ce alții vor folosi perne de masaj personalizate pentru sarcină.

În funcție de trimestru, terapeutul va adapta și tehnicile pentru a respecta modificările corporale cauzate de creșterea copilului.

 

 

Beneficii ale masajului pe durata sarcinii

Relaxare și timp pentru tine prin diferite tehnici de masaj terapeutic

Indiferent dacă există sau nu disconfort în timpul sarcinii, masajul de relaxare are multiple efecte benefice asupra corpului femeii însărcinate.

Relaxarea cuprinzătoare oferită de masaj promovează somnul și recuperarea. Controlează oboseala care poate fi resimțită, în special, în primul și al treilea trimestru de sarcină.

În plus față de acest impuls de energie, femeia însărcinată poate simți o ușurare a stresului și anxietății. Acest lucru o ajută să își abordeze sarcina și nașterea cu mai multă seninătate.

Pentru femeia însărcinată, masajul poate fi un moment special pentru a intra în contact cu corpul ei și a se concentra asupra ei. Poate fi un mod bun de a se simți bine cu propriul corp și de a învăța cum să trăiască alături de schimbările fizice datorate sarcinii.

Disconfort redus

Sarcina provoacă modificări ale posturii viitoarei mămici, care poate duce la tensiune și rigiditate musculară.

Pe lângă articulațiile hiperextensive cauzate de relaxină, un hormon secretat în timpul sarcinii, aceste modificări pot provoca sau accentua durerea care necesită o îngrijire mai aprofundată.

Trebuie să știi că, indiferent de stadiul sarcinii, terapeutul de masaj poate ameliora tensiunile musculare și poate efectua mobilizări de kinetoterapie pentru a favoriza ameliorarea acestui disconfort.

În mod similar, pe măsură ce sarcina progresează, bebelușul ocupă din ce în ce mai mult spațiu în uterul mamei, care îi comprimă diafragma și îi împiedică respirația.

Masajul stimulează circulația sanguină și limfatică, care favorizează oxigenarea celulelor și a țesuturilor, pe lângă ameliorarea anumitor alte disconforturi ale sarcinii, cum ar fi greața, refluxul gastric sau constipația.

Indiferent de tehnica de masaj potrivită pentru tine și provocările prin care trece corpul tău, un masaj de relaxare este binevenit. Iar practicat cu regularitate, este demonstrat că masajul poate fi eficient în ameliorarea durerilor.

Epilarea cu ceară în timpul verii: sfaturi pentru o piele fină

epilarea cu ceara

Cu siguranță va fi greu și dăunător pielii să ții pasul cu aparatul de ras în fiecare zi pentru a avea o piele fină în lunile de vară, așa că s-ar putea să vrei să începi să iei în considerare alte variante de îndepărtare a părului, cum ar fi epilarea cu ceară. Epilarea cu ceară în timpul verii necesită o pregătire riguroasă a pielii, așa că este indicat să acorzi atenție deosebită acestui ritual de înfrumusețare și îngrijire.

Iată câteva sfaturi pentru a te asigura că pielea ta este fină, strălucitoare și pregătită pentru distracția de vară.

Epilarea cu ceară în timpul verii: argumente pro și contra

Știm că ai decis deja să alegi epilarea cu ceară – de asta ești aici. Dar vrem, de asemenea, să ne asigurăm că știi în ce te bagi.

Dacă va fi prima ta ședință de epilare, te avertizăm că s-ar putea să fie puțin inconfortabil. Vestea bună este că disconfortul se va termina înainte să-ți dai seama și vei rămâne cu pielea netedă mai mult decât ai experimentat până acum. S-ar putea să devii dependentă!

Există o mulțime de motive pentru care epilarea cu ceară este atât de populară și este o opțiune chiar și pe lista celor mai sensibile persoane.

În primul rând, te poți aștepta ca firele de păr să crească mult mai greu, însemnând că te vei putea bucura de o piele fină pentru mult mai mult timp.

Partea și mai bună este că, deși părul va crește totuși, firele vor fi mult mai fine și mai rare, iar riscul de încarnare a firelor de păr va fi mult mai scăzut.

Mai mult, chiar dacă în timp ce-ți este îndepărtată ceara de pe piele, este posibil să simți un disconfort. Cu siguranță te vei bucura să afli că vei scăpa de senzațiile de mâncărime și de înțepăturile pe care le simți după ce te epilezi cu un aparat de ras.

Asigură-te că pielea ta este sănătoasă

Fără tăieturi, coșuri sau iritații înainte de întâlnirea de vară cu ceara. Dacă este necesar, încearcă să folosești creme sau unguente antiseptice și antibiotice pe toate zonele afectate până acestea se vindecă.

Iar în cazul în care ai fost prea nerăbdător să aștepți razele soarelui și ai decis să te bronzezi la salon înainte, atunci va trebui să aștepți înainte de a merge la salon pentru epilarea cu ceară. Acum știi: fără expunere la soare înainte (sau după) întâlnirea cu ceara.

Exfoliază bine

Acest lucru ar putea fi cel mai important dintre toate sfaturile pentru epilarea cu ceară.

Contrar a ceea ce cred mulți oameni, epilarea cu ceară nu înlocuiește exfolierea. Primul strat de piele are parte de puțină exfoliere în timpul unei sesiuni de epilare cu ceară. Este necesar ca pielea să fie exfoliată înainte de întâlnirea cu epilarea cu ceară.

epilarea cu ceara - exfoliere

Acest lucru asigură îndepărtarea celulelor moarte de piele și a firelor de păr răzlețe, prinse sub piele, care de altfel ți-ar fi crescut șansele ca după epilare să-ți apară fire încarnate.

Exfolierea este esențială pentru o piele sănătoasă. Asigură-te că este o parte consecventă a rutinei tale de îngrijire a pielii. Cu toate acestea, nu exagera cu exfolierea zilnică, întrucât poți provoca daune pielii.

De asemenea, trebuie să te asiguri că au trecut între 24 și 48 de ore de la ultima exfoliere și până la sesiunea de epilare cu ceară.

Când vine vorba de cel mai bun tip de scrub, acest lucru va depinde de preferințele tale. Există o gamă largă de opțiuni pe piață și iată opțiunile noastre:

Formule grase și cremoase

Aceste exfoliante sunt special concepute pentru pielea uscată și conțin, în general, ingrediente calmante, cum ar fi ovăzul, untul de shea și diverse uleiuri esențiale.

Aceste formule oferă o hidratare suplimentară pentru pielea uscată. Dar pot fi sufocante pentru pielea mai grasă.

Formule gel

Acestea sunt excelente pentru tenul gras și de obicei conțin granule exfoliante mai fine. Alege ingrediente precum castraveți, mentă, ceai verde și acid salicilic pentru a îndepărta murdăria din pori și pentru a evita punctele negre.

Accesorii de exfoliere

Nu uita că mănușile și periile uscate fac, de asemenea, o treabă minunată când vine vorba de exfoliere. Însă dacă ai pielea mai sensibilă, trebuie să iei în considerare variantele mai delicate.

Dacă te confrunți cu acneea corporală sau vrei o exfoliere mai profundă și mai eficientă, fă-ți o programare la salon pentru o sesiune de exfoliere pe tot corpul cu aproximativ o săptămână înainte de programarea pentru epilarea cu ceară.

Asigură-te că informezi la timp terapeutul că vei fi epilat în curând. El va știi să evite utilizarea produselor cu retinoizi, exfoliante chimice sau acid glicolic.

Epilarea cu ceară în timpul verii: mănâncă eficient și corect

Am mai spus asta, dar merită să o spunem din nou. Alimentația corectă are cu siguranță un efect pozitiv asupra pielii.

epilarea cu ceara - alimentatie

Acest lucru se întâmplă deoarece multe alimente nesănătoase cresc radicalii liberi. Aceștia accelerează oxidarea celulară și, prin urmare, procesul de îmbătrânire.

Mănâncă multe grăsimi bune care pot fi găsite în nuci, avocado și unele tipuri de pește, precum și fructe, verdeață cu frunze și multă apă.

Intensifică hidratarea

epilarea cu ceara - hidratare

Dacă există un pas peste care nu poți trece niciodată în rutina ta zilnică, acesta este hidratarea.

Indiferent de tipul de piele, hidratează-te în fiecare zi după duș, în timp ce pielea este încă ușor umedă.

O dată pe săptămână, poți include ulei de corp în rutina de îngrijire corporală pentru o hidratare suplimentară și un luciu frumos pe piele. Va arăta grozav cu o rochie frumoasă de vară.

Lasă-ți părul liber

Acest lucru înseamnă desigur că trebuie să iei o pauză de la îndepărtarea părului cu cel puțin două săptămâni înainte de sesiunea de epilare cu ceară. Este nevoie de acest lucru pentru a te asigura că atinge o lungime optimă pentru îndepărtare – aproximativ jumătate de centimetru.

Înainte de epilarea cu ceară pe timpul verii, ia o pauză!

Pielea ta ar trebui să aibă câteva zile mai liniștite înainte de a merge la salon pentru epilarea cu ceară. Încearcă să eviți expunerea la soare, saunele, exfolierea, căldura și potențialii factori iritanți.

În mod evident, pielea ta ar trebui să aibă același timp de relaxare și după programare. Te vei asigura astfel că vei fi în afara riscului de iritare sau infecție.

Acum ești pregătit pentru epilarea cu ceară. Sperăm că aceste sfaturi pentru epilare cu ceară te vor ajuta pentru a te pregăti înainte de programare.

Și pentru că știi deja cum trebuie să-ți îngrijești pielea înainte de o sesiune de epilare cu ceară, tot ce mai rămâne să faci este să suni pentru programare.

Așa că te așteptăm la Cinnamon Beauty Salon cu o ofertă potrivită nevoilor tale de îngrijire.

În luna august, beneficiezi de reduceri pentru epilarea cu ceară.

La orice programare pentru epilat lung, beneficiezi de o ședință gratuit. Oferta este valabilă în toate cele trei locații Cinnamon Beauty Salon.

Masajul facial acasă: Tips & Tricks

Împărtășim experiența noastră cu voi. Mini-seria de articole de la Cinnamon continuă să împărtășească experiențe, informații, trucuri și rețete pentru pentru îngrijirea sănătății și aspectului nostru acasă. Pentru că vrem să vă fim alături și atunci când nu sunteți la salon. În acest articol din seria de #Tips&Tricks: rețete cu scorțișoară, povestim, discutăm și împărtășim informații și situații despre masajul facial acasă și despre cum să ai grijă ca pielea ta să rămână sănătoasă și tânără.

Îți povestim despre câteva lucruri pe care să le pui în practică pentru a-ți păstra tenul impecabil, îți explicăm cum funcționează masajul facial, ce beneficii are și cum îl poți face chiar tu acasă.

#Tips&Tricks: rețete cu scorțișoară pentru tenul tău

Ce este masajul facial?

Avându-și originile în China, Mexic, Ungaria și Suedia, masajul facial a evoluat foarte mult de-a lungul anilor. Masajul terapeutic a început acum aproximativ 4.500 de ani și s-a extins în descoperirea masajului de lifting facial, drenaj limfatic, reflexologie, stil suedez și alte tehnici.

Masajul facial ia principiile masajului corporal și le aplică mușchilor feței. Acest lucru nu numai că reduce tensiunea feței – care contribuie la formarea liniilor fine și ridurilor –, ci contribuie și la creșterea circulației sângelui pentru a întineri pielea.

Masajul facial acasă: beneficii

Adevăratele beneficii ale masajului constau în masarea a ceea ce se află sub piele. Structura pielii este foarte simplu de înțeles dacă o comparăm cu o casă: are acoperiș (țesut epidermic), cadru (țesut dermic) și fundație (țesut subcutanat, adipos și muscular).

masaj facial acasa - structura piele

 

Problemele și afecțiunile pielii nu apar doar la nivelul acoperișului; mai degrabă, se extind până la fundație. Când aplicăm presiune activă și direcționată asupra mușchilor feței, suntem capabili să tratăm afecțiunile pielii de la fundație în sus, ducând la rezultate mai bune și mai durabile.

Dar hai să acordăm o privire mai atentă beneficiilor masajului facial:

1. Masajul facial acasă crește circulația sângelui

Un studiu din 2018 a arătat că stimularea pielii cu un masaj facial de cinci minute crește fluxul de sânge până la 10 minute. Cu un flux mai mare de sânge, pielea beneficiază de mai mult oxigen și de mai multe substanțe nutritive – ambele fiind esențiale pentru ca pielea să-și îndeplinească funcțiile cheie.

Rezultatul pe termen scurt al unui flux sanguin mai mare este o strălucire imediată; pe măsură ce sângele se ridică la suprafață, pielea este infuzată cu strălucire din interior spre exterior. Rezultatul pe termen lung este o producție mai mare și mai eficientă de colagen și elastină; în timp, acest lucru contribuie la un ten mai puternic și mai rezistent.

2. Masajul facial acasă activează sistemul limfatic

Sistemul limfatic acționează prin eliminarea „deșeurilor” și toxinelor din organism, inclusiv din țesuturile pielii.

Stilurile noastre de viață tind să împiedice sistemul limfatic să își facă treaba din cauza naturii stagnante a vieții noastre. Când sistemul limfatic devine lent, toxinele se acumulează și ne blochează ganglionii limfatici, iar pielea începe să arate umflată.

Drenajul limfatic este o tehnică ușoară de masaj care încurajează mișcarea fluidelor limfatice în tot corpul.

Acest tip de masaj vizează ganglionii limfatici de sub urechi și de pe gât, ajutând la drenarea toxinelor și eliminarea excesului de deșeuri. La rândul său, aceasta reduce la minimum senzația de umflare a pielii.

3. Efect de lifting și piele plump

Pielea feței se luptă cu o mulțime de tensiune de-a lungul întregii zile, la sprâncenele încrețite la buzele strânse și fălcile încleștate. Când mușchii de sub pielea noastră (aproape de 43, mai exact) sunt tineri și puternici, pot să-și revină rapid din tensiunea feței.

Cu toate acestea, acești mușchi își pierd tonusul în timp și „fundația” tenului va începe să alunece. Când fundația alunecă, vedem că se formează fălcile, slăbirea țesutului din jurul ochilor și un aspect general căzut al întregii fețe. Pe măsură ce aceste pliuri se adâncesc, liniile fine și ridurile pot începe, de asemenea, să se dezvolte.

Masajul facial funcționează ca un lifting facial non-chirurgical, ajutând la tonifierea mușchilor de sub piele. La fel ca restul corpului, cu cât exersezi mai mult acești mușchi, cu atât aceștia devin mai puternici. Cu timpul, masajul facial poate îmbunătăți rezistența pielii, ajutând la netezirea ridurilor și menținându-l strâns, ferm și ridicat.

4. Îmbunătățește absorbția produselor cosmetice

Masajul ajută, de asemenea, la creșterea nivelului de penetrare al ingredientelor active din produsele cosmetice pe care le folosești.

Căldura creată prin activarea mușchilor faciali face pielea mai susceptibilă la absorbția produsului. Acest lucru crește eficiența și eficacitatea ingredientelor cheie, deoarece acestea pot ajunge mai ușor la straturile mai adânci ale pielii (fundația).

Masajul facial acasă în opt pași

Te-ai convins de beneficiile masajului facial? Urmează acești pași pentru a-ți putea oferi chiar tu un moment de relaxare acasă.

1. Mai întâi, curăță mâinile și fața

Începi întotdeauna cu o bază curată. Pregătește-ți pielea curățând și îndepărtând tot machiajul. Și asigură-te că mâinile sunt curate, astfel încât să nu transferi bacteriile pe tenul curățat. Ultimul lucru pe care îl vrei este să-ți masezi murdăria înapoi în piele.

2. Încălzește produsul în mâini

Cheia unui masaj facial de succes este alunecarea. Nu vrei niciodată să te simți ca și cum ai trage și ți-ai întinde pielea. O cantitate mică de ser, ulei sau concentrat îți ajută degetele să se deplaseze mai ușor pe față – și asigură că ingredientele active ajung la cele mai adânci straturi ale pielii.

Pur și simplu aplică o cantitate mică de produs în palme și întinde formula pentru a o distribui uniform pe mâini și pe vârfurile degetelor.

3. Folosește o presiune delicată, dar fermă

Vrei să aplici suficientă presiune încât să poți simți și mișca cu adevărat mușchii sub piele. Încearcă să lucrezi cu mușchii tăi, nu doar cu suprafața pielii.

Cu toate acestea, nu îți răni pielea. Un masaj facial nu este un masaj adânc al țesuturilor: folosește o presiune fermă, dar delicată.

4. Începe prin masarea zonei limfatice

masaj facial acasa

Începe prin activarea sistemului limfatic. Folosind vârful degetelor, masează ganglionii limfatici de sub urechi și de-a lungul părților laterale ale gâtului. Folosește cercuri largi, mergând de sub urechi, în jos spre gât și înapoi de-a lungul liniei maxilarului.

5. Masează părțile laterale ale feței

Apoi, țintește către părțile laterale ale feței. Folosește mișcări circulare pentru a masa perimetrul feței, de-a lungul părților laterale ale maxilarului și în sus peste pomeți.

Nu uita să împingi pielea în sus și în afara conturului feței – nu în jos. Acest lucru te va ajuta să ridici pielea lăsată și să previi pierderea elasticității pielii de acum înainte. Repetă timp de două până la trei minute, concentrându-te pe zonele în care simți cea mai mare tensiune (de obicei în jurul maxilarului).

6. Masează încet liniile frunții

Acum, pentru acele linii de pe frunte, presează cu ajutorul degetelor între sprâncene și glisează-le încet pe frunte. Repetă această mișcare pe frunte, trăgând ușor pielea în sus și în afară. Masarea împotriva liniilor (mai degrabă decât în același sens cu ele) va ajuta la netezirea lor în direcția corectă.

7. Ai grijă deosebită în jurul ochilor

Următorul pas este zona ochilor. Ca întotdeauna, fii extrem de delicat cu această zonă, în care pielea este mai subțire și mai fragilă. Poziționează degetele de ambele părți ale nasului și rulează-le ușor în sus spre tâmple. Această acțiune va ajuta la combaterea umflăturilor, la ridicarea pielii lăsate și la „trezirea” zonei ochilor.

8. Nu uita de zona gâtului și decolteului

În cele din urmă, țintește spre gât și decolteu. Folosește mișcări ușoare și verticale pentru a masa pielea de la piept, până la gât și până la linia maxilarului.

Acest lucru va ajuta la reactivarea sistemului limfatic și la netezirea oricăror linii fine care s-au adunat în această zonă adesea neglijată.

Câteva gânduri despre masajul facial acasă

Secretul rezultatelor pe termen lung este practicarea masajului facial în mod regulat.

Experții în frumusețe recomandă adăugarea unui masaj facial la rutina de îngrijire a pielii de două până la trei ori pe săptămână. Acest lucru poate fi benefic în stimularea circulației, reducerea tensiunii și – în timp – ridicarea și tonificarea tenului.

Poți alege rutina de dimineață sau de noapte, depinde de nevoile tale. Noi sugerăm să încerci masajul facial înainte de culcare, pentru a oferi un plus de putere pielii tale.

Iată și un video explicativ pentru 100% șanse de reușită în masajul facial acasă.