3 tehnici de masaj terapeutic și beneficiile acestora

tehnici de masaj

Terapia prin masaj încorporează diverse tehnici și abordări care o fac ca masajul să fie o disciplină versatilă și cuprinzătoare.

Există multe tehnici de masaj, care variază începând cu tehnici biomecanice de masaj și până la tehnici termice și energetice de masaj.

Terapia prin masaj oferă terapeuților posibilitatea de a-și stabili propriile cariere profesionale și de a-și alege specialitatea; de la relaxare la terapeutic.

Terapia prin masaj este o disciplină care vizează mușchii; prin urmare, are multe beneficii asupra organismului. De fapt, pe lângă ameliorarea tensiunii musculare, terapia prin masaj poate contribui și la reducerea efectelor stresului asupra corpului.

Terapeutul își va fundamenta tratamentul în relaxare sau terapie, pe baza nevoilor și așteptărilor specifice ale clientului. În ambele cazuri, se pot experimenta o multitudine de beneficii.

Am decis să prezentăm principalele tehnici folosite pentru terapia prin masaj, precum și câteva dintre beneficiile fiecărei tehnici de masaj

Iată o listă a tehnicilor de masaj recunoscute de specialiști și beneficiile acestora.

Tehnici recunoscute de masaj

Vom povesti despre cele mai frecvent întâlnite tehnici de masaj terapeutic, despre cum funcționează acestea și ce beneficii pot avea asupra organismului tău.

1. Masajul suedez

tehnici de masaj - masaj suedez

Masajul suedez constă într-o serie de manevre efectuate în principal asupra mușchilor și articulațiilor. Este un sistem viguros de tratament conceput pentru a energiza corpul prin stimularea circulației.

Masajul suedez a fost dezvoltat de Pehr Heinrick Ling (1776-1839) pentru a spori performanțele sportivilor. Astăzi, tehnica suedeză de masaj este una dintre cele mai răspândite și practicate tipuri de masaj din Quebec și din Occident.

Beneficiile tehnicii suedeze de masaj

Masajul suedez este o tehnică versatilă care oferă multe beneficii. Atât tonifiantă, cât și relaxantă pentru mușchi, această tehnică crește, de asemenea, fluxul sanguin și limfatic, iar pe deasupra, ajută la eliminarea toxinelor.

Poate fi practicat atât în scop terapeutic, cât și de relaxare. Terapeutul de masaj va adapta ritmul și profunzimea procedurilor sale în funcție de nevoile tale.

Masajul suedez permite relaxarea, precum și odihna minții. Deosebit de liniștitor, este recunoscut pentru capacitatea sa de a diminua efectele stresului asupra corpului.

Un masaj riguros și mai ferm este ideal pentru a relaxa tensiunea musculară și durerea cauzată de o postură proastă, mișcări repetitive sau leziuni sportive. Prin urmare, oferă relaxare, suplețe și tonifiere corpului.

2. Tehnica de masaj Shiatsu

tehnici de masaj - masaj shiatsu

Shiatsu este o tehnică de terapie prin masaj practicată cu presiuni moi și puternice asupra punctelor reflexe ale corpului.

Terapeutul exercită în principal presiune cu degetele mari și degetele arătătoare – de unde și numele său de shiatsu, care înseamnă „presiunea degetelor” în japoneză – dar și cu palmele, coatele și uneori picioarele.

Masajul shiatsu își găsește originea în medicina tradițională chineză. Apoi, a evoluat în Japonia, unde a fost recunoscut oficial ca medicament de către ministerul Sănătății în 1955.

Teoria conform căreia fluxurile de energie (meridianele) se împletesc în tot corpul provine din rădăcinile sale chinezești. Influența japoneză a integrat noțiuni fiziologice și anatomice mai accesibile viziunii occidentale.

Beneficiile tehnicii de masaj Shiatsu

Masajul Shiatsu este folosit ca o îngrijire terapeutică, preventivă sau relaxantă.

În mentalitatea estică asiatică, boala și afecțiunea sunt văzute ca rezultatul unui flux slab de energie prin meridiane și organele lor asociate.

Prin urmare, masajul Shiatsu ar acționa pentru a restabili sistemul natural de apărare al corpului, pentru a reechilibra corpul și a reda pacea interioară, deblocând fluxul de energie din meridiane.

Din punct de vedere fizic, această tehnică elimină tensiunile cauzate de stres, ameliorează durerile musculare și articulare, îmbunătățește flexibilitatea musculară și stimulează fluxul sanguin și limfatic în tot corpul.

3. Tehnici de masaj pe durata sarcinii

tehnici de masaj - masaj in timpul sarcinii

Sarcina este un moment din viață care aduce modificări ale corpului și uneori disconfort fizic. Pentru viitoarea mamă, această perioadă poate aduce o mulțime de întrebări și emoții.

Terapia prin masaj poate fi o modalitate de relaxare și ameliorare a acestor disconforturi pentru a favoriza o sarcină reușită.

Terapeutul se adaptează și personalizează îngrijirea în funcție de nevoile pacientei.

În funcție de trimestrul de sarcină, terapeutul poate sugera diferite poziții confortabile. Unii terapeuți vor lucra cu mese adaptate femeilor însărcinate, în timp ce alții vor folosi perne de masaj personalizate pentru sarcină.

În funcție de trimestru, terapeutul va adapta și tehnicile pentru a respecta modificările corporale cauzate de creșterea copilului.

Beneficii ale masajului pe durata sarcinii

Relaxare și timp pentru tine

Indiferent dacă există sau nu disconfort în timpul sarcinii, masajul de relaxare are multiple efecte benefice asupra corpului femeii însărcinate.

Relaxarea cuprinzătoare oferită de masaj promovează somnul și recuperarea, controlând astfel oboseala care poate fi resimțită, în special în primul și al treilea trimestru de sarcină.

În plus față de acest impuls de energie, femeia însărcinată poate simți o ușurare a stresului și anxietății, ceea ce o ajută să își abordeze sarcina și nașterea cu mai multă seninătate.

Pentru femeia însărcinată, masajul poate fi un moment special pentru a intra în contact cu corpul ei și a se concentra asupra ei, un mod bun de a se simți bine cu propriul corp și de a învăța cum să trăiască alături de schimbările fizice datorate sarcinii.

Disconfort redus

Sarcina provoacă modificări ale posturii viitoarei mămici, care poate duce la tensiune și rigiditate musculară.

Pe lângă articulațiile hiperextensive cauzate de relaxină, un hormon secretat în timpul sarcinii, aceste modificări pot provoca sau accentua durerea care necesită o îngrijire mai aprofundată.

Trebuie să știi că, indiferent de stadiul sarcinii, terapeutul de masaj poate ameliora tensiunile musculare și poate efectua mobilizări de kinetoterapie pentru a favoriza ameliorarea acestui disconfort.

În mod similar, pe măsură ce sarcina progresează, bebelușul ocupă din ce în ce mai mult spațiu în uterul mamei, care îi comprimă diafragma și îi împiedică respirația.

Masajul stimulează circulația sanguină și limfatică, care favorizează oxigenarea celulelor și a țesuturilor, pe lângă ameliorarea anumitor alte disconforturi ale sarcinii, cum ar fi greața, refluxul gastric sau constipația.

Indiferent de tehnica de masaj potrivită pentru tine și provocările prin care trece corpul tău, un masaj de relaxare este binevenit. Iar practicat cu regularitate, este demonstrat că masajul poate fi eficient în ameliorarea durerilor.

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *